Příběh snu s názvem Pixar Cesta do historie jedné z nejúspěšnějších společností posledních desetiletí, Pixaru, a tváří, které to umožnily.

Krátká cesta do historie Pixaru, jedné z nejúspěšnějších společností posledních let, a tváří, které to umožnily.
Dnes si připomínáme 30. výročí narození společnosti Pixar, společnosti, která dokázala revoluci v animačním průmyslu v Hollywoodu, poháněná umělcem, inženýrem a obchodníkem. Toto je tedy příběh, kde se technologie a umění spojují, aby splnily sny na filmovém plátně.
John Lasseter (1980)
Lasseterův sen
Ve starém archivním videu zvedá velmi mladý John Lasseter kameru, když se nadšeně pohybuje po chodbách animačních studií Walta Disneyho. 1. dubna 1980 a tento mladý absolvent Kalifornského institutu umění (CalArts) realizuje sen, který ho roky pronásleduje: Vstup do studia jako animátor, vytváření divů, které oslňují v jejich mládí, Spící kráska (1959) Meč v kameni (1963).
Cítíte vzrušení v těchto chodbách plných příležitostí a možné kreativity.
Lasseter počítá mezi své učitele legendární Nine Old Men: slavné historické animátory druhé dimenze, stejný pocit, který pociťoval, když žil s touto privilegovanou generací CalArts, která si užila obrovské investice Disney do jedinečného programu pro animátory. Frank Thomas (tvůrce slavné špagetové scény) Dáma a tulák) a Ollie Johnson (animovaný režisér filmu) Pinocchio).
V této generaci studentů studoval Lasseter u Brada Birda (později Neuvěřitelná rodina) a další nezapomenutelné postavy, jako je Tim Burton. Jeho příchod do Disneyho však nebude tak velkolepý, jak si představoval.
Lasseter se začal zajímat o počítačově generovanou animaci a mezi zaměstnanci Disney bylo jasné, že nikdo není připraven uvažovat o zavedení nejnovějších technologií do světa animace.. Skvělá práce ikonických karikatur chtěla zachovat své staré způsoby a následovat vzorec, který velký Walt zdědil perem a papírem.
Všichni tradiční animátoři a manažeři začali Lasseterovi nesnášet experimentování s novými technologickými aplikacemi, které by podle nich – a po obavách z času – vzalo jejich vytouženou práci. Když se mladý animátor pokusil představit palubě počítačově vytvořený animační projekt s poutavým příběhem o hračkách, které ožily, byli vedoucí Disneyho pobouřeni a bez dalších okolků byli propuštěni.
Edwin Catmull pracuje na Lucasfilmu (1979)
Catmullova kreativita
Souběžně na jiném ztraceném místě měla skupina dopředu uvažujících vědců svobodu na okamžik snadno vytvořit jakékoli počítačově generované šílenství. Jednalo se o neznámé odvětví počítačové grafiky tehdy slavné společnosti George Lucas. Lucasfilm. Během těchto šílených let práce na počítači začala tato skupina charismatických vědců a umělců, pocházejících ze zcela odlišných oborů (od designérů, inženýrů a architektů až po fyziky a matematiky), po letech inovovat technologie, které by umožňovaly masovou výrobu animovaných filmů. počítačem.
A jejich příspěvek nebyl nic. Pod vedením brilantního počítačového vědce Edwina Catmulla vyvinula tato eklektická skupina během sedmi let jedno z nejinovativnějších oborů na světě. Průmyslové světlo a magie. Nicméně, technologické výtvory této skupiny (Pixar Display Computer samozřejmě a jeho revoluční Rendereo RenderMan) nestačil pokrýt vysoké náklady na laboratoře. Lucas nevydělával dost peněz z některých izolovaných animací na komerčních kazetách té doby (například Star Trek II: Khan’s Wrath (1982) nebo úžasná animace skleněného rytíře Mladý Sherlock Holmes (1985) – získal jim nominaci na Oscara -).
Tvůrce těch let Hvězdné války Utrpěl neklidný rozvod s kolosálním střihačem prvního filmu v galaktickém eposu Marcii Lou Griffin, který způsobil ztrátu části jeho finanční stability. A po mocenské stránce to nefungovalo dobře: po premiéře Návrat Jediho licence Hvězdné války přestali produkovat loňské milionářské zisky. Lucas začal uvažovat o prodeji své divize tvorby grafiky technologické společnosti.
V roce 1986 se Catmull rozhodl založit vlastní společnost Pixar, aby chránil integritu svého týmu. Vyžadovalo to však investory a spoustu peněz.
Steve Jobs (1986)
Profesionální vize
V těchto letech se znovu objevil vizionářský a šťastný oportunismus muže, který způsobil revoluci na technologickém trhu: Steve Jobs. Někdo řekl bývalému prezidentovi společnosti Apple, který byl nedávno propuštěn, o cenném odvětví technologických inovací, které se začalo prodávat v počítačové grafice. Lucasfilm. Když Jobs viděl potenciál toho, co by tým Catmull mohl udělat, neváhal nabídnout Lucasovi 10 milionů dolarů, aby to získal.. Pamatujte, že v době, kdy se Jobs pustil do další počítačové série NeXT, měl od té doby, co opustil trhák, několik stovek milionů dolarů na investování do něčeho, co pro něj vypadalo dobře.
Pixar se tedy narodil, aby vyvinul tehdy efektivní a málo prozkoumávané pole počítačové animace. Catmullovu týmu však stále chyběly umělecké schopnosti, které by později zajistily obrovský úspěch animačního giganta. V té době se tvorba Pixaru více zaměřovala na technologický aspekt, prodej nejmodernějšího hardwaru a softwaru k realizaci pokročilých 3D animací použitých pro usnadnění zpracování 2D obrazu. Prodeje se však nezvyšovaly kvůli výjimečné povaze jejich výrobků.
Na velkém setkání počítačové grafiky se zástupce Pixaru setkal s bezdomovcem Johnem Lasseterem. Když viděl, že Lasseter nemá práci, úplně ztratil naději, že bude pokračovat v myšlence natočit krátký film s počítačově animovanými hračkami, které Disney poslal tím nejděsivějším způsobem, a neváhal mu okamžitě nabídnout práci ve své tehdy malé rodině. Pixar.
Vznikla významná spolupráce mezi počítačovými vědci a tvůrci vyškolenými v tradiční animaci s inovativními ambicemi. Tým se vydal na vytvoření prvního plně počítačově generovaného celovečerního filmu. Úkol však nebyl snadný.
Po reklamě na džusy Tropicana a slavných bonbónech Life Savers se malá společnost snažila přežít na obrovské náklady neustálých technologických inovací. A Jobs, který do společnosti již investoval asi 50 milionů, začal unavovat.
Mongolská myšlenka prodat tento podivný produkt Lucasfilm Zbavte se špatné investice, než vzroste váš nejvyšší zájemce a dluh. Navzdory downsizingu a potenciálním nabídkám společnosti Microsoft se však náhle objevila magická investice: Walt Disney Studios podepsalo smlouvu se společností Pixar na vytvoření tří filmů za 26 milionů dolarů.. Zde byli vůdci Disney stejně vizionářští jako Jobs. Nikdo nemohl předvídat úspěch plně počítačově generovaného filmu, což je věc slepé víry vášnivému týmu vědců a umělců, kteří slibovali něco, co veřejnost nikdy nepoužila.
Tři tváře za Pixarem: Catmull, Jobs a Lasseter.
Úspěch společnosti Pixar
Ale Lasseter se nenechal podlehnout tlaku a znovu navrhl myšlenku jedinečného příběhu, ve kterém hračky pro chlapce vedou vlastní život prostřednictvím plastických dramat a miniaturních dobrodružství. Samozřejmě důvěra vedoucích pracovníků Jobs a Disney měla určité skutečné základy. Před lety, v roce 1988, získal Lasseter svého prvního Oscara (z 16 aktuálně vlastněných společností) za krátký krátký film, který oživil malou plechovou hračku. Plechová hračka.
Díky zrychlené produkci, které se všichni účastníci naučili během procesu, ji Pixar vyřadil z marketingových a distribučních kanálů společnosti Disney. Příběh hraček Na Vánoce 1995. Zbytek, jak se říká, je historie.
Film způsobil revoluci v animovaném průmyslu, který se v Hollywoodu rozpadal, získal tři nominace na Oscara a v pokladně vydělal více než 350 milionů. Najednou se nejobdivovanějším produktem na filmovém trhu stala malá produkční společnost Catmull, Lasseter a Jobs.
A konečně odtud pochází skutečné aktivní a masivní zapojení Jobs do historie Pixaru.. Krátce po premiéře Příběh hračekAby získal dostatek finančních prostředků na to, aby se doslova etabloval jako produkční studio, vytvořil král Apple obrovskou kapitálovou investici otevřením společnosti veřejnosti. Akcie společnosti Pixar vyskočily z 22 na 49 USD za jeden den, což znamenalo nejúspěšnější otevření trhu společnosti v roce 1995.
Narodil se nový obr; obr, který plně důvěřuje své tvůrčí rovnováze a technologickým nástrojům, které otevřel; Gigant, který předjímá touhu spotřebitele, podle Jobsovy filozofie, divoce hledat dokonalý produkt v dokonalém balení. Jak řekl Lasseter v rozhovoru s Charlie Rose:
To, co dělá Pixar skvělým, je to, že si nemyslí, že nové animační technologie nenahradí kreativitu nebo filmové umění. Jak vidíme, jsou to jen velmi drahá pera. «
Nebo jak řekl Steve Jobs:
«Nevidíme sebe jako technologickou společnost, ale spíše jako tvůrce obsahu.» Celá tato technologie, kterou jsme vynalezli, je ve službách spiknutí. «
Od té doby Pixar ve své třicetileté historii ohromně vzrostl. Navzdory neočekávaným zmatkům (jako Auta 2, Univerzita pro příšerky nebo nejnovější Dobrý dinosaurus), společnost založená těmito třemi vizionáři, vydělala u pokladny miliardy dolarů a označila jeho růst na jednu z nejsilnějších pozic Hollywoodu jako majoritního akcionáře studia Walta Disneye v posledních letech Jobsova života.
Samozřejmě, téměř všechno, čeho se Apple Mongolian náhodou nebo vidění dotkl, se změnilo ve zlato. Ale za jeho úspěchem si historie společnosti Pixar vždy zachová odhodlané vášně geeků a karikaturistů, kteří se sešli před počítačem, aby nám dali trojrozměrné sny, pro štěstí jejich výtvorů..